07 July 2009

tukar "statement"

post yang lepas saya ada tulis "buat baik,dapat pahala,dapat macam2 sebab Allah sayang kat kita,bila Allah sayang,Allah bagi rahmat,tu yang dapat rezeki limpah ruah, tak buat baik,tak dapat apa-apa. Tapi buat jahat,baru dapat dosa dan malapetaka"

saya dapat ayat lebih mantap semasa menghadiri kursus baru2 ni,

ayatnya begini, gantikan ayat
buat baik,dapat pahala. tak buat baik,tak dapat apa-apa kepada buat baik, untung. "tak buat, rugi". ayat tak buat rugi ni lebih bermotivasi kan? :) mari kita selalu bisik kat diri tak buat rugi..rugi.. moga ringan untuk membuat.

2 comments:

HURULAIN SAKINAH said...

salam...

Betul dengan apa yang hidayah cakap tu...rugi sangat kalo x buat baik. padahal bukan susah pon...bahkan dengan berniat ingin melakukan kebaikan pon dan dikira sebagai pahala...apatah lagi jika kita melaksanakannya..

sekadar meminjam kata-kata seorang rakan:kalau tak mampu buat semua, jangan tinggal semua


P/S:dah lama tak berkunjung kat blog hidayah ni...rasanya mcm tukar layout je..

Laman Koleksi Hidayah (LKH) said...

waalaikumussalam wbt. iman masih lemah nak beramal..stakat berniat je kak. betul dgn niat sahaja dh boleh dpt pahala. lau niat x baik,takde dose selagi belum buat yg x baik tu.
tukar colour background n tambah skit2 je kak.