29 June 2009

kenapa mesti begini?

Allahu Akbar !
Saya tidak pernah menyangka-nyangka bahwa dengan meneruskan kalimat ini
ke rakan dan saudara sekalian, Allah memberikan saya rezeki yang tidak
disangka-sangka...

Memang tidak sampai 12 jam setelah saya kirimkan pesan itu... tapi limpahan
kurniaNya kepada saya sungguh diluar pemikiran saya...

Subhanallah ! Alhamdulillah....
kirim kalimat ini ke 12 orang yang kamu anggap baik di hidupmu dan
posisi kewanganmu akan bertambah dan buktinya dalam 12 jam kamu harus
percaya akan keajaiban bulan ini
AL-QAYYUM, AL-MAJID, AL-WAJID, AL-WAHID, AL-AHAD, AL-SAMAD, AL-KADIR,
AL-MALIK, AL-RAHMAN, AL-RAHIM
ALLAH SWT TIDAK PERNAH TIDAK DAPAT MENYEMPURNAKAN PESANNYA, KALA KAMU
MENGHANTAR BERITA INI KEPADA 9 ORANG INSYAALLAH KAMU AKAN MENDAPATKAN
BERITA BAIK ESOK.
Buat sesuatu kerana inginkan keredhaan Allah atau apa? jika benar ingin keredhaan Allah perlu ke tetapkan berapa orang perlu kirim sekian sekian.. ??? tak faham saya kenapa perlu begini. ada tu pula, jika tak kirim dapat bencana, apekehal?? alhamdulillah, hidup bahagia je saya sekarang walaupun tak kirim kat sapa2 pun. Akidah kene jaga. Allah yang menentukan,bukan kiriman2 yang menentukan. buat baik,dapat pahala,dapat macam2 sebab Allah sayang kat kita,bila Allah sayang,Allah bagi rahmat,tu yang dapat rezeki limpah ruah, tak buat baik,tak dapat apa-apa. Tapi buat jahat,baru dapat dosa dan malapetaka, ye tak? takde kene mengena dengan kiriman2.. dan paling merisaukan jika sesebuah kiriman itu tidak benar dan dibuat2 oleh orang kafir untuk mengelirukan orang Islam,ha sudah lagi padah, seperti isu (maaf saya tak ingat tapi saya pernah baca artikel berkaitan kiriman2 yang dari dulu sampai skang masih lagi dihantar tetapi tiada apapun,kita bimbang bila mana selalu diperkatakan akhirnya sensitiviti ummat Islam sudah berkurang dek kerana cerita itu tidak benar,dan bila benar2 berlaku,tapi orang anggap itu tipu.lihat ini adalah kesannya,kita tak tahu siapa dalang disebalik penyebaran isu itu,jadi hati2lah,bukan semua kiriman itu palsu,tapi kita kenalah menilai dahulu. Jika saya jumpa tentang artikel tu,insyaAllah saya akan kongsikan di LKH)

2 comments:

LuQmAn NuL HaKiM BiN HaMzAH said...

Inilah yang dinamakan penipuan atas nama kebaikan....pembohongan atas nama Islam...segalanya semua itu adalah ketentuan Allah bukan ketentuan manusia...

Firman Allah SWT:
Katakanlah lagi: Tiada sesiapapun di langit dan di bumi yang mengetahui perkara yang ghaib melainkan Allah! Dan tiadalah mereka menyedari bilakah masing-masing akan dibangkitkan hidup semula (sesudah mati).
(Surah An-Naml:65)

terlalu byk msg sebegini tersebar....kepercayaan pada perkara sebegini adalah salah disisi Islam......

Sebelum ini sy mndapat 1msg yang mengatakan jika tidak disebarkan msg ini kepada 10 org...kita akan ditimpa musibah selama 5 tahun...
musibah ini semua ketentuan siapa ye?

Bukan ke ini ketentuan Allah....Mengapa masih ramai yang percaya pada perkara2 sebegini....semoga kita dijauhkan dari fikirakn sebegini...

terima kasih atas perkongsian ini....diharap artikel yg dipostkn saudari ini dpt mmbetulkn kefahaman sesetengah orang mngenai isu ini...terima kasih.

Laman Koleksi Hidayah (LKH) said...

time ksh hakim mberikan pkongsian.
ye biasanya banyak dikirim kat mesej handphone.