02 March 2009

koleksi SMS bahagian 2

Cinta kurniaan Allah adalah suatu yang sangat istimewa kepada kita. Namun, bukan semua mampu memberi, tidak semua dapat menerima, kerana cinta manusia penuh muslimat. Cintailah dengan pandangan matahati, bukan dengan nafsu semata-mata. Dan ingatlah, cinta Allah jua yang kekal hingga hujung nyawa…


Hari Kiamat tidak akan berlaku sebelum harta jadi banyak serta melimpah2 hingga seseorang yang mengeluarkan zakat hartanya tapi tidak bertemu seorang pun yang mahu menerimanya-Muslim


Sahabat.. jika hari ini aku terlalu gembira, sedarkanlah aku dengan amaran2 Allah.. jika aku bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah pencipta.. jika aku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga, jika antara kita ada tembok yang memisahkanlah, ajaklah aku meleraikan segera.. jika aku pernah buat hatimu terluka, luahkanlah agar aku berubah..dan jika esok akulena tanpa terjaga, iringilah aku dengan kalungan doa.. berjanjilah sahabat, ukhwah kita untuk selamanya.. InsyaAllah, Amiin..


“Ingatlah ketika kamu memohon pertolongan kepada tuhanmu, lalu diperkenankan-NYA bagi kamu : “Sesungguhnya aku akan mendatangkan bantuan kepada kamu dengan 1000 malaikat yang dating berturut2”..al-anfal:9


Allah berfirman dalam al-Quran : manusia itu saling memerlukan antara satu sama lain, jika mereka berpaling dariku..maka mereka jauh dari rahmatku..
SJUD- (Hayati bersama) “Serinya wajah kerana mantapnya TARBIYAH, Cahayanya mata kerana BERMUHASABAH, Kuatnya hati kerana BERMUQARABAH, Hebatnya diri kerana sifat ISTIQAMAH..”


(Renunagan bersama) Nabi Muhammad SAW bersabda : “Tahlil, takbir dan tahmid yang diucapkan sebagai zikir kepada Allah, menjadi sesuatu yang bergantung dan bergoyang2 disekeliling a’rasy. Zikir ini terdengar mendengung seperti dengungan lebah, zikir itu menyebut nama2 orang yang berzikir. Tidakkah salah seorang dari kamu menyukai menjadi orang yang namanya disebut2 oleh zikir?” –H.R AHMAD


Bila dirimu letih dan hilang semangat..ALLAH tahu betapa kau telah mencuba sedaya upaya .. Bila tangismu berpanjangan dan hatimu kedukaan.. ALLAH telah mengira titisan air matamu.. Bila dirimu rasa ketinggalan masa meninggalkanmu, ALLAH setia disisimu, Bila kau telah mencuba segalanya tetepi tidak tahu tujuan, ALLAH ada jalan penyalesaiannya, Bila tiada yang beerti buatmu, keliru dan kecewa.. ALLAH adalah jawapannya ..’ sabar itu tarbiyah, susah iitu indah, doa itu damai dan solat itu ketenangan’ .. Amiin..

No comments: