02 March 2009

hari tu di lab..

lab aku 3 jam..mula dari kul 2 sampai 5ptg.. tp semalam habis 5.30.. stiap kali lab pharmacuetic mesti memenatkan kene byk berdiri kene siapkan 3 ubat,kasut aku dah la tumit tinggi skit, nanti aku nak bli kasut no heel nye la x la bp penat nnt.. tapi bile da nak kuar beli? aku bukan kaki jalan2 ni..lagipun jauh..oh..tidak..

back to the story

dua lebel aku salah so dua kali dapat zero!! classmate lain pun same ramai sedih..penat2 buat terkejar sane sini lastly tak hati2 melebelkan ubat dapat zero.. same la dengan ubat suspension kitorang buat failed! sorang je yang jadi buat ubat.. memang mencabar la..malu aku yang senior ni pun buat ubat x jadi.. bab calculation pun agak2 pening.. jadi kitorang nye kelas paling lembap antare kelas2 yg lain.. kene ceramah banyak dengan lecturer, marah kitorang buat ubat salah..effect kat patient..boleh menyebabkan kematian pada pesakit bla bla bla..

ye bagi aku,aku boleh trima,walaupun pahit ni la hakikat nye kami yg akan menceburi bidang farmasi. adik2 ( my classmate,sebab aku tua dari diorang) sume bengang je..sedih tak terkata,nak cakap pun dah tak boleh cakap, dah tak endah dah panggilan aku.. ye aku faham diorang sedih, cume aku tak sampai kesedihan tahap kesedihan diorang,..

dalam hati..

aku menyanjungi lecturer tu, dia marah pun demi kebaikkan semua orang.. dalam mengajar dia tegas.. dia nak kami berdikari, dia tak bagitahu sangat cara2 buat preparation secara detail..dia nak kami pikir.. lepas ni perlu lebih hati2 buat.. bab lebel tu memang aku kutuk diri aku,aku takde keyakinan tuk buat sendiri,tiru orang je.. lastly benda yg senang pun boleh salah sebab tiru orang yg salah buat, patut nye aku cek balik lebel tu.. tapi memang kalut sangat jadi tak sempat agaknye..nanti hantar ubat lambat dia tak terima pule.. see.. dia nak latih kami buat ubat cepat..buat cepat2 sampai tak jadi ubat..hoho.. tak cukup gaul kot ubat tu,dan mungkin tercampur dengan bahan lain sebab mortar tu aku tak basuh lepas buat ubat yang sebelumnye,main lap je dengan tisu..

hari2 kita akan belajar benda yg baru...
ujian sebagai didikan..
adat..practice makes perfect!
melainkan hari tu kita tido sampai malam..
blaja dalam mimpi je la.hoho

No comments: