12 February 2009

say NO to valentine day!!!

salam..hari lain kan ade?? hari2 kita blh tonjolkan kasih sayang kita, kan Allah suruh kita bkasih sayang.. nape mesti nak 14 febuari juge??? lau memg hari2 kita amalkan x kisah hari tu 14 febuari sbb kita bukan nak tunggu 14 febuari baru nak tunjuk kasih syg..itu dah lain…tiru budaya x elok..walaupun utk saje suka2 ikut..islam ada jalan nye sendiri..bukan ikut budaya selain islam..tiada yang selamat selain yg dianjurkan oleh islam.ulamak dah keluarkan fatwa.. ulamak adalah pewaris nabi,kalau pendapat ulamak x nak ikut,pendapat sape lagi yg lebih elok?? FATWA TIDAK MENGALAKKAN KITA MENYAMBUTNYA KERANA BOLEH MENJERUMUS KE ARAH MAKSIAT.muhasabah bersama. wallahualam.

suke saya ulang ayat di bawah ni,diambil dari perbincangan komen tentang valentine

Sabda baginda:”Barang siapa menyerupai satu kaum, maka dia termasuk golongan mereka”. (riwayat Imam Abu Dawud, hadis no: 3512).

Tentang hukum menyambut Hari Valentine, Sheikh al-‘Utsaimin berkata: “Maka bila dalam merayakan Hari Valentine tersebut bermaksud untuk mengenangkan kembali St. Valentine, maka tidak diragukan bahawa orang itu telah kafir. Dan jika tidak bermaksud begitu namun sekadar ikut-ikutan kepada orang lain, maka orang itu telah melaksanakan dosa besar”.

Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kali ke-71 yang bersidang pada 22 hingga 24 November 2005 memutuskan: “Bahawa amalan merayakan Valentine’s Day tidak pernah dianjurkan oleh Islam”.Harus kita ingat bahawa golongan yang memusuhi Islam, akan sentiasa berusaha menanamkan benih-benih kesesatan dalam jiwa umat Islam supaya mereka jauh dari jalan yang lurus lagi diredai Allah SWT.

*JANGANLAH MENIRU BUDAYA KAFIR IA DOSA BESAR NANTI MENDATANGKAN KEMAKSIATAN SYAITAN KETAWA RIANG..NAUZUBILLAH








No comments: