29 January 2009

peringatan lagi!

Teguran...

Message:
tegurlah kawan-kawan yg salu buka aurat tu..

tk pkai tudung, pkai bju ketat, dan seumpamanya..

tegur pom dapat pahala..
tegur sekali pon oke larhh..

kerana Rasulullah prnah bersabda "Barangsiapa di antara kamu melihat kemungkaran, hendaklah dibetulkan dengan secara hikmah iaitu dengan kuasanya, jika tidak mampu dengan lisannya, jika tidah mampu lagi dengan hati. Yang demikian ini iman terLemah."

Sabda Rasulullah "PerintahkanLah kebaikan meskipun kamu tidak mengamalkannya dan laranglah kemungkaran walaupun kamu tidak menjauhinya."

Sabda Rasulullah "Tidak ada suara yg lebih disukai Allah daripada suara rintihan hamba yg berdosa lalu bertaubat."

maka bertaubatlah kamu..

(maaf jikalau tidak suka ana menegur)

wallahua'lam

salam ukhuwwah

=]



ORANG YANG BAIK BERKURANGAN, SEDANG YANG JAHAT BERTAMBAH BANYAK.....

Message:
ORANG YANG BAIK BERKURANGAN SEDANG YANG JAHAT BERTAMBAH BANYAK

Ertinya:

Daripada Aisyah r.a. berkata, aku mendengar Rasulullah saw. bersabda, "Tidak akan berlaku hari qiamat sehingga anak seseorang menjadi punca kemarahan (bagi ibu bapanya) dan hujan akan menjadi panas (hujan akan berkurang dan cuaca akan menjadi panas) dan akan bertambah ramai orang yang tercela dan akan berkurangan orang yang baik dan anak-anak menjadi berani melawan orang-orang tua dan orang yang jahat berani melawan orang-orang baik".

H.R. Thabrani

Keterangan

Di antara tanda-tanda qiamat ialah:

1. Bila anak-anak merupakan punca kemarahan orang tuanya.

2. Bila hujan berkurangan, cuaca menjadi panas dan udara telah tercemar.

3. Orang jahat bertambah ramai dan galakan untuk membuat kejahatan sangat banyak.

4. Orang yang berbuat kebaikan sedikit dan tidak mendapat kemudahan yang sewajarnya.

5. Anak-anak sudah berani melawan orang tuanya.

6. Orang-orang yang jahat berani melawan orang-orang yang baik dan tidak segan terhadap mereka.

Nampaknya corak masyarakat kita pada hari ini tidak banyak bezanya dari apa yang disebutkan oleh Rasulullah saw. Setiap hari kita melihat kebenaran daripada apa yang di­sabdakan oleh Rasulullah saw.

Kita berdoa, mudah-mudahan Allah swt. menyelamatkan kita dan anak cucu kita dari tergolong di kalangan mereka yang disebutkan tadi....




Kata Ulama Tentang Boikot Keatas Israel Laknatullah.....

Message:
Nabi saw bersabda;Yang Bermaksud: “Tidak berlaku kiamat sehinggalah kamu (orang2 Islam) memerangi yahudi sehingga mana berkata batu yang dibelakangnya yahudi “Hai Muslim, yahudi dibelakang ku bunuhlah dia. (Hr Ahmad dan Baihaqi – Hadis sahih)

Kalau batu pun membantu untuk membunuh yahudi pengganas, tetapi ada manusia yang Islam agamanya ingin membantu mengembangkan ekonomi yahudi dgn membeli dan menjual barangannya. Ada juga pemimpin dan rakyat yang membantu ekonomi yahudi dan beralasankan ingin berjihad ekonomi dan berkata “Susahla macam ni semua nak boikot” Inilah tuhan sebut dalam al-Quran:

“Maka kamu akan melihat orang2 yang hatinya ada penyakit nifaq akan segera menolong musuh-musuh Islam Yahudi dan kristian dengan beralasan “Kami takut akan ditimpa bencana kalau tidak membantu mereka” Maka pasti Allah akan memberi kemenangan kepada ummat Islam atau memusnahkan mereka dgn azab dari Nya sehingga orang2 munafik yang menolong mereka akan menyesal kerana menolong2 musuh2 yahudi dan nasrani.” (52: al-Maidah)

Boikot bukan sekadar strategi tetapi suatu hukum yang diwajibkan oleh ulama haraki seperti Yusuf Qardawi, Mufti kerajaan Dr Ali Jumuah dan ulama Saudi syeikh Abdullah jibrin, ulamah wahabi syeikh albani, ulama ekonomi Islam Dr Husain Shahatah dan juga ulama sedrhana Dr Nasr Farid (Bekas mufti mesir yg telah mengaharamkan rokok).Doa, infaq dan boikot perlu diteruskan walaupun perang sudah berhenti kerana tanah palestin (termasuk masjid Aqsa yg dicintai) masih dijajah mereka...

2 comments:

RrR said...

salaam... inshaAllah saya boikot; dan saya juga ahli HPA =)

dan bagi saya, produk HPA memang lagi berkualiti..contoh; kalau minum kopi radix x rasa macam nak pi toilet pun berbanding dengan kopi2 jenama lain... (saya seorang peminum kopi yang sudah berhenti minum kopi 2 bulan tapi lepas tu minum balik..hahaha..x bole tahan lar)

saya bercadang memberi link2 ini kerana point2 dalam post ini memberi fakta penting mengapa perlu boikot mereka dan bangga dengan amalkan produk halal (lihat cara pemakanan yahudi dalam post mengapa yahudi bijak;mereka seperti mengamalkan cara pemakanan nabi saw); boikot dolar US dan guna dinar emas n etc


http://ifirrr.blogspot.com/2009/01/serangan-israel-ke-atas-gaza-bagus.html#comments

http://ifirrr.blogspot.com/2009/01/macam-macam-israel.html

http://mengapa-yahudi-bijak.blogspot.com/

http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/01/hanan.html


salam =)

Hidayah said...

waalaikumussalam..
time kasih memberi pandangan.
teruskan usaha dalam memartabatkan ekonomi umat islam dalam mencari makanan yg halal lagi baik :)
pekerja HPA ni sebelum memulakan kerja mereka berwuduk..alhamdulillah bagus amalan mereka..berkat..